Att managera sin tid

Hej kompis!
 
Den senaste veckan har jag verkligen planerat! Och oj så skönt det känts!
 
Jag har använt mig väl av min kalender från Kreativ Insikt. I den skriver jag ner det jag behöver göra, så fort jag kommer på det. Varje dag tittar jag på listan som behöver göras och rangordnar 1, 2 och 3. Vilket är viktigast? Vilket behöver göras IDAG, vilket har jag skjutit upp? Vilket kan göras imorgon eller till och med nästa vecka? 
 
 
Det är otroligt skönt att göra så och inte bara ha en hel lista med hundra saker som man ska beta av nån gång när man har tid, utan verkligen göra plats för det. Och guess what, allt blir gjort! Inte bara blir såklart, jag ser till att göra det jag skriver ner. Och vad skönt att det bara är tre saker per dag och inte en hel lista med hundra grejer. Det får liksom portioneras ut :)
 
Så om du tycker att du har svårt att managera din tid (för låt oss vara ärliga med att vi alla har precis lika mycket tid, bara det att vi managerar den på olika sätt) så är det här en bra grej att testa, till en början.
 
Berätta hur det går!